Covid-19

Tot i la situació actual d'incertesa a causa de la pandèmia per la Covid 19, sembla ser que el curs 2020-21 s'iniciarà amb normalitat. Les indicacions dels Departaments de Salut i Educació apunten a prioritzar l'activitat docent de forma presencial i a enfortir les aliances interadministratives i comunitàries per tal de garantir el benestar dels infants i les seves famílies. 

Durant els mesos de confinament s'ha demostrat la inequitat en les oportunitats d'aprentatge dels infants i la dificultat d'algunes famílies en poder acompanyar els seus fills i filles. Per aquest motiu, és fonamental compensar-ho a l'escola, no tan sols des del punt de vista purament acadèmic, sinó també pel que fa a la gestió de les emocions i els sentiments

Les recomanacions de l'OMS indiquen que és clau d'oferir espais als infants i joves per desenvolupar les seves habilitats per a la vida de forma continuada planificada i pautada, per tal que puguin assolir un comportament adaptatiu que els permeti afrontar efectivament les demandes i els desafiaments d'aquesta nova realitat. És a dir que  ara més que mai, és essencial desenvolupar aquest conjunt de competències psicosocials i habilitats interpersonals que ens ajudin a prendre decisions informades, resoldre problemes, pensar críticament i creativament, comunicar-nos eficaçment, construir relacions saludables, empatitzar i afrontar i gestionar les nostres vides d’una manera saludable i productiva. 

En aquest sentit, la tornada dels infants i joves a l'escola és un moment clau, en el qual serà molt important acollir-los, felicitar-los per la seva solidaritat en els moments més crítics de la pandèmia, escoltar-los i donar-los espais per tal que puguin reconèixer, expressar i gestionar de la millor manera possible les seves emocions.

Per aquest motiu, us proposem un itinerari de 3 sessions adaptades als diferents nivells educatius, amb recursos i activitats que us poden ser útils per facilitar als infants i joves la gestió de les seves emocions i afavorir la cohesió del grup. Abans de començar les sessions us proposem alguns exercicis d'atenció plena (mindfulness) que contribuiran a crear el clima adient per dur-les a terme. De la mateixa manera, som conscients de les dificultats que suposa seguir les recomanacions higiènico sanitàries (rentat de mans, distància social...), per això hem recollit algunes propostes per tal d'ajudar-vos a implementar-les a l'aula. Finalment trobareu algunes pautes per la persona docent, en les que us oferim tècniques i recursos per acompanyar els infants i joves en la gestió de les seves emocions. 

Educació Infantil i Cicle Inicial

Cicle Mitjà i Superior

ESO

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR