Recursos

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    La proposta "Què passa amb el Whatsapp?" està pensada per reforçar l’aplicació del programa «Sigues tu» a l’aula mitjançant un taller-espectacle que combina el teatre amb la participació activa de l'alumnat.

    L’objectiu del taller és promoure la reflexió i sensibilitzar sobre l’ús de les tecnologies de la comunicació i la informació. La proposta pedagògica que trobareu aquí, és un recull d'activitats diferents per a seguir treballant la temàtica i la reflexió conjunta després del taller.

    Aquest espectacle està adreçat als instituts que estan duent a terme el programa "Sigues tu", concretament a l'alumnat de 1r. d'ESO.

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    Aprofitant que el 6 de febrer és el dia d'Internacional d'Internet segura, Unicef va llançar aquesta campanya per tal d'alertar sobre els perills i les repercussions que pot tenir la informació que difonem a través de les xarxes socials.

    Aquest vídeo ens pot ajudar a reflexionar amb l'alumnat sobre els usos que fan de les seves xarxes socials i de la importància de protegir alguns aspectes de la vida privada.

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    La Lida sempre té el mòbil a la mà: a l’autobús, a taula i fins i tot al bany. Quan no truca o envia missatges, s’entreté amb els videojocs. A la nit, a més, es queda llevada fins a altes hores perquè està enganxada a Internet o a la tele. L’Isa es comença a preocupar i decideix portar-la a la seu de Pantallers Anònims. La Lida ho troba exagerat, i per posar-se a prova entrega el seu mòbil a l’Isa durant un temps.

    Aquí us podeu descarregar la transcripció les preguntes de debat 

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat  (S).

    • (S) Quines coses importants de la vida creieu que s’està perdent la Lida estant tot el dia enganxada a les pantalles?
    • (C) Creieu que la Lida ha sobreestimat o subestimat el poder de les pantalles?
    • (C) I vosaltres, considereu que hauríeu d’anar amb la Lida a Pantallers Anònims? Per què sí, o per què no?
    • (G) Creieu que seríeu capaços de buscar ajuda si fóssiu addictes a les pantalles? Creieu que en el vostre entorn social hi ha algú que us ajudaria a superar una addicció com la de la Lida? Qui seria aquesta persona? Perquè?
  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica ens pot ajudar a reflexionar sobre l'ús que fem de les pantalles i, en concret, del mòbil. Per començar, els
    podem fer les preguntes següents: Qui té mòbil? Quantes hores de mitjana creieu que el feu servir? Creieu que teniu addicció al mòbil? Què us ho fa pensar?. Per finalitzar aquesta part, els podem proposar que durant tot un dia comptabilitzin les hores i usos que fan dels dispositius mòbils. També es proposa a través de l'aplicació Kahoot. un petit qüestionari de l'ús del mòbil i el risc d'addicció. 

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR