Recursos

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    El vídeo mostra com es pot respectar o discriminar a través del llenguatge. Ens permet reflexionar sobre el que considerem "normal" o no i com les paraules que utilitzem són molt importants.

    Ens pot ajudar a treballar la diversitat i les habilitats d'advocació i defensa, l'empatia i la comunicació interpersonal.

    Preguntes pel debat:

    • ​Us havíeu plantejat alguna vegada la diferència entre "discapacitats" i "persones amb una discapacitat"? Penseu que és important aquesta distinció? Per què?
    • Creieu que vosaltres us comuniqueu amb respecte? Heu après alguna cosa nova per millorar? 
    • Penseu que tots estem capacitats per tot? Què vol dir ser una persona "normal"?
  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    El vídeo mostra un experiment sobre els efectes que tenen les paraules positives o negatives en dues plantes. Tot i que hi ha força dubtes sobre la fiabilitat d'aquest experiment, ens pot ajudar a reflexionar sobre com tractem els altres i quins afectes pot tenir això.

    Ens permet tractar aspectes relacionats amb la convivència i prevenció de l'assetjament entre iguals i treballar les habilitats d'empatia, comunicació interpersonal i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat:

    Com penses que es viu a la teva classe? Es reben més coses positives que negatives?

    Sabeu que és el bullying? Podríeu posar algun exemple?

    Sempre es produeix de forma presencial? Quines altres maneres de fer assetjament coneixeu?

    Considereu que a la vostra classe ha passat alguna cosa similar?

    Com us sentiríeu si fossiu víctima d'assetjament? Què faríeu?

    Quines consenqúències creieu que pot tenir l'assetjament per la persona que el pateix? I pels que ho fan?

    I si us assabentessiu que algú és víctima d'assetjament? Ho explicaríeu a algú? A qui? Per què?

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    El vídeo mostra com, en determinats moments, unes paraules amables escrites en un paper poden fer que les persones se sentin millor. 

    Ens pot servir per introduir les dinàmiques de cohessió de grup i per treballar les habilitats d'empatia, comunicació interpersonal i col·laboració i treball en equip. 

    Preguntes pel debat: 

    Què us ha trasmès aquest vídeo? Quines emocions us ha generat? 

    Què tenen en comú les persones que reben el paper?

    Què penseu que senten les persones que reben el paper? I les que els hi deixen? Per què ho fan?

    Com us sentíerieu vosaltres si rebessiu aquest paper? 

    Penseu que podríeu fer una cosa similar a la vostra classe? 

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    Aquest curt narra la història de l'arribada a una gran empresa d'una bola de llana rosa que es diu Purl. L'ambient és totalment mascuí i Purl ho tindrà molt difícil per integrar-se. El film ens mostra fins a quins límits estem disposats a arribar per ser acceptats. Està basat en la pròpia experiència laboral de l'autora. 

    Ens pot servir per treballar les desigualtats de gènere i el respecte per la diversitat. També ens permet introduir les habilitats d'empatia, la comunicació interpersonal i la col·laboració i el treball en equip.

    Preguntes pel debat:

    Què penseu que representa la bola rosa de llana? 

    Penseu que en general els homes tenen feines de més responsabilitat que les dones? Per què penseu que passa això? Com es podria canviar? 

    En un moment donat Purl canvia d'aspecte per agradar els altres, què en penseu? Li funciona? Com se sent? Us ha passat alguna vegada que hagueu fet una cosa que no voleu per agradar els altres? Ho voleu compartir?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    El vídeo mostra com davant una mateixa situació es pot actuar agressivament, passivament o assertivament.

    Ens permet introduir les habilitats de comunicació interpersonal, negociació i refús i col·laboració i treball en equip. 

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Calen només uns segons per asumir un prejudici segons l'aparença de l'altre. En aquest vídeo, sis persones intercanvien informació sobre els seus interesos i aficions per després constrastar els estereotips i etiquetes que han construit al voltant d'aquesta informació.

    Preguntes pel debat:

    Com creiem que els prejudicis i els estereotips afecten les relacions entre les persones i la comunicació que hi establim?

    Com podem fer que no afectin les persones que ens envolten i amb les quals ens relacionem diàriament?

    Ens podem comprometre a posar-ho en pràctica amb les persones amb què ens relacionem?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    La Psico Woman és el nom d'un canal de Youtube que va començar el 2015 la psicologa i sexòloga Isa Duque. Aquest canal juntament amb les xarxes socials d'Instagram i Facebook li serveixen per estar més aprop de la població jove i generar continguts en format de vídeo a partir dels dubtes i les preguntes que sorgeixen. El 2016 el projecte Psico Woman va ser premiat a la categoria de Comunicació en els premis d'emprenedoria a nivell d'Andalusia. Al 2018 rep el premi Clara Campoamor.

    Aquest vídeo parla de mites relacionats amb l'Afectivitat-Sexualitat a partir de consultes reals d'adolescents.  Ens pot servir per introduir el tema i treballar habilitats com l'autoestima i el control intern, el maneig de les emocions i els sentiments, l'empatia, la presa de decisions o el pensament crític.

    Preguntes pel debat:

    En acabar de veure’l podem preguntar què en pensen, si hi estan d’acord o no. Podem preguntar si han viscut alguna experiència on hagi passat el què diuen els següents mites:

    “L’amor verdader pot amb tot?”

    “La gelosia, amb mesura, és una mostra d’amor”

    “Quan tenim una relació de parella, cal renunciar a determinades amistats”

    “L’amor és cec i no pots escollir de qui t’enamores”

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    El vídeo explica el consentiment sexual de forma clara i creativa a través de la metafora d'una tassa de te. 

    Ens pot servir per introduir l'eix de sexualitat-afectivitat i parlar dels drets sexuals. De la mateixa manera ens permet treballar habilitats com el pensament crític, la negociació i el rebuig, la gestió de les emocions i els sentiments i l'empatia.

    Preguntes pel debat:

    Què en penseu d’aquest vídeo?

    Podeu posar exemples amb el tema de la sexualitat?

    Què penseu del canvi d’opinió? Què pot generar entre les dues persones?

    Com es deu sentir un? I l’altre?

    Us heu trobat alguna situació semblant?

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    El vídeo mostra la història d'una dona gran i un noi jove que tenen un petit conflicte per un paquet de galetes. Ens permet reflexionar sobre els prejudicis i les falses aparences i treballar habilitats i valors com l'empatia i la generositat. 

    Preguntes pel debat abans de veure el vídeo:

    Sabeu que és un prejudici? I un esterotip? Per què penseu que les persones tenim prejudicis? (Es poden fer aclariments al grup) 

    Sabeu què és l'empatia? Quan tens empatia amb algú vol dir que hi estàs d'acord? Per què? 

    Qui penseu que son més generoses, les persones grans o les més joves? Per què?

    Hi ha algunes persones que pensen que les persones joves són maleducades, penseu que és veritat? Per què penseu que ho diuen? 

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Per què penses que ha succeit el malentès?

    Com reaccionen els dos personatges davant la situació? Hi ha diferències? A què creus que són degudes aquestes diferències?

    Com creus que se sent la dona gran quan se n'adona del que ha passat?  Penses que s'hagués disculpat amb el jove en cas de tenir ocasió? Per què sí o per què no? 

    Us ha passat alguna vegada una situació semblant? En cas afirmatiu, us heu disculpat? 

    Heu discutit alguna vegada pensant que teníeu la raó i llavors us n'heu adonat que estaveu equivocats/equivocades? Què heu fet? 

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    Es tracta d'un curtmetratge que va guanyar el premi Goya l'any 2014. 

     La pel·lícula explica la història d'amistat entre un nen i una nena molt especials. Pot ajudar-nos a reflexionar sobre la importància d'apreciar la diversitat dels éssers humans.

    A més a més ens permet treballar el valor de l'amistat, la comunicació  i les habilitats d'empatia i col·laboració i treball en equip.

    Preguntes guia pel debat:

    • Què t'ha trasmès el curt? 
    • Com creus que actuaries tu si vingués a classe un nen nou com el de la pel·lícula?
    • Per què creus que la pel·lícula es diu "Cuerdas"? 
    • Quina escena és la que més t'ha agradat? Per què?
    • Coneixes alguna persona que tingui una discapacitat física? Com és la seva vida? Creus que té alguna dificultat?
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR