Recursos

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Aquest curt ens mostra com les nostres decisions poden tenir conseqüències imprevistes. Ens pot servir per treballar l'habilitat de presa de decions i solució de problemes. 

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    En aquest curtmetratge es mosrtra una situació en la que un jove experimenta amb el consum d'alcohol i cànnabis. També s'expliquen els canvis més importants a l'adolescència.

    Ens pot servir per introduir el tema de les addiccions i treballar habilitats com l'autoestima, el pensament crític, la presa de decisions i el maneig de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Com es deu sentir el noi nou?

    Perquè decideix quedar-se amb ells al banc?

    Hi ha pressió de grup perquè provi la cervesa?

    Com podem dir que no en aquests casos?

    És una forma de conèixer gent i integrar-te?

    Què li passa?

    Us heu trobat en situacions així?

    Us sentiu identificats/des en alguna de les característiques de l’adolescència que apareixen al final del vídeo?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Es trata d'un curtmetratge que va guanyar del segon premi del Concurs de Prevenció de Drogues promogut per la Junta Nacional de Drogues d'Uruguay. Ens mostra la història d'un noi que consumeix droga i haurà de prendre una decisió important si vol salvar la seva relació. 

    Ens permet introduir la temàtica d'addiccions i treballar habilitats com l'autoestima, el pensament crític, la presa de decisions i el maneig de les emocions i els sentiments. 

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Què passa quan diem No?

    Com afecta que vagi consumit cada dia a la seva companya?

    Com reacciona ell?

    A què es deu referir a que “has d’escollir la fruita permesa?”

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    El web www.joT'heVist.com s'anuncia pertot arreu. En Beto, l'Isa i la Rosa volen esbrinar de què es tracta i es reuneixen per fer-hi una ullada. Aleshores descobreixen que no és un web creat pels paparazzi per veure les estrelles en la intimitat, com havien pensat d'entrada, sinó un lloc amb moltes escenes d'accidents protagonitzats per persones al volant que tenen una distracció o que estan sota els efectes de les drogues o de l'agressivitat. Després de navegar-hi, s'adonen que és la campanya de llançament d'una nova autoescola.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Per què penseu que hi ha gent que penja fotos o imatges d’imprudències a les xarxes?
    • (S) Per què us sembla que hi ha persones que cometen infraccions de trànsit amb les quals posen en risc la seva vida i la dels altres?
    • (S) Per què creieu que s’han creat, les normes de trànsit? I per què penseu que és important seguir-les?
    • (C) Com creieu que se sentirien, els protagonistes, si l’endemà veiessin els vídeos?
    • (G) Què en penseu vosaltres, dels que pengen vídeos al web www.JoT’heVist.com? Com penseu que reaccionaríeu si algun amic o amiga fes una acció semblant a les que es veuen als vídeos?
  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Tres nois fugen davant de la proximitat de la policia. Un d’ells, que porta un porro a la mà, aconsegueix escapar. Per protegir-lo, els seus amics donen a la policia les dades d’un altre jove que també es diu Beto, el qual és visitat per l’autoritat perquè respongui per la seva falta. El malentès entre aquests Betos ens permet saber més coses sobre els vetos del consum d’aquesta substància a dins i a fora del propi país.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (C) Com creieu que se sent en Beto quan la policia el confon? Com us sentiríeu vosaltres? 
    • (G) Quin paper han fet els amics d’en Beto en la gestió del problema?
    • (G) Considereu que en Beto se l’ha tractat de forma injusta? Per què?
    • (G) Què en penseu, de la manera que té en Beto d’afrontar el problema? Què hauríeu fet vosaltres?
    • (C) Què creieu que pensen, en Beto i els seus amics, de l’actitud que ha demostrat la colla del parc culpant en Beto?
    • (S) Per què creieu que hi ha persones que diuen que consumir drogues fa la vida més interessant?
  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Dinàmica pautada en què s'utilitza la història “Com si res” del Som-hi per treballar la diversió sense drogues (Eix Addiccions - Habilitat d'autoestima i control intern).

  • Àudio
    Edat: Primària

    Completar la informació que ometen els missatges publicitaris no només és divertit, sinó que també és necessari per descobrir les veritats que amaguen. 

    Es pot descarregar la transcripció d'aquest àudio aquí.

  • Àudio
    Edat: Primària

    Per acabar amb l’avorriment, l’alcohol no funciona. En canvi, un parc i mitja dotzena d’amics van molt bé.

    Es pot descarregar la transcripció d'aquest àudio aquí.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR