Recursos

  • Fitxer
    Edat: Primària (cicle inicial)

    Aquest recurs us permetrà treballar la GELOSIA i altres emocions relacionades, a partir del visionat del curt Una carta per a tu.

    La sèrie d'activitats Esquitxa emocions amb la Bleda estan pensades per poder treballar les diferents emocions a l'aula. Així podrem ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.

    Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre La Bleda i el sac d'emocions. Està adreçat a l'alumnat de primer de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat. 

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle inicial)

    La Bleda escriu una carta a la seva amiga Clara d’Ou i li diu que la troba molt a faltar. Passats uns dies, rep una resposta que no li agrada gens: la Clara d’Ou té una nova amiga i s’ho passa molt bé. Finalment descobreix que, de vegades, les coses no són tan negatives com semblen en un primer moment.

    Pertany a la sèrie de vídeos Esquitxa emocions amb la Bleda, que estan pensats per poder treballar les diferents emocions a l'aula. Tenen l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional.

    Aquest concretament us permetrà treballar la GELOSIA i altres emocions relacionades. A la fitxa adjunta trobareu diferents propostes per fer a l'aula. 

    Dipsalut posa de disposició dels centres que estan duent a terme el programa el recurs de teatre La Bleda i el sac d'emocions. Està adreçat a l'alumnat de primer de primària. En cas que hi tingueu interès, poseu-vos en contacte amb la vostra persona de referència del "Sigues tu" o bé envieu-nos un correu a info@siguestu.cat.

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    La Psico Woman és el nom d'un canal de Youtube que va començar el 2015 la psicologa i sexòloga Isa Duque. Aquest canal juntament amb les xarxes socials d'Instagram i Facebook li serveixen per estar més aprop de la població jove i generar continguts en format de vídeo a partir dels dubtes i les preguntes que sorgeixen. El 2016 el projecte Psico Woman va ser premiat a la categoria de Comunicació en els premis d'emprenedoria a nivell d'Andalusia. Al 2018 rep el premi Clara Campoamor.

    Aquest vídeo parla de "la primera vegada" i dels falsos mites relacionats. Ens permet introduir l'eix temàtic d'afectivitat-sexualitat i treballar les habilitats de pensament crític i maneig de les emocions i sentiments.

    Preguntes pel debat:

    Creieu que la vostra primera relació sexual serà pensada i planificada?

    Com i què us imagineu que passarà en la vostra primera relació sexual?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    La Psico Woman és el nom d'un canal de Youtube que va començar el 2015 la psicologa i sexòloga Isa Duque. Aquest canal juntament amb les xarxes socials d'Instagram i Facebook li serveixen per estar més aprop de la població jove i generar continguts en format de vídeo a partir dels dubtes i les preguntes que sorgeixen. El 2016 el projecte Psico Woman va ser premiat a la categoria de Comunicació en els premis d'emprenedoria a nivell d'Andalusia. Al 2018 rep el premi Clara Campoamor.

    Aquest vídeo parla de mites relacionats amb l'Afectivitat-Sexualitat a partir de consultes reals d'adolescents.  Ens pot servir per introduir el tema i treballar habilitats com l'autoestima i el control intern, el maneig de les emocions i els sentiments, l'empatia, la presa de decisions o el pensament crític.

    Preguntes pel debat:

    En acabar de veure’l podem preguntar què en pensen, si hi estan d’acord o no. Podem preguntar si han viscut alguna experiència on hagi passat el què diuen els següents mites:

    “L’amor verdader pot amb tot?”

    “La gelosia, amb mesura, és una mostra d’amor”

    “Quan tenim una relació de parella, cal renunciar a determinades amistats”

    “L’amor és cec i no pots escollir de qui t’enamores”

  • Fitxer
    Edat: Primària

    Aquesta dinàmica té l'objectiu d'ajudar els infants a gestionar la gelosia positivament, ja que tothom sent alguna vegada aquesta emoció i no es convenient negar-la o no tenir-la en compte.

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica proposa a l'alumnat que es qüestionin com a certs o falsos un seguit de mites sobre sexualitat. A partir d'aquí es duu a terme un debat amb l'objectiu que reflexionin sobre la seva capacitat de posar en dubte, preguntar i investigar la informació que els arriba sobre sexualitat. 

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Dinàmica pautada en què es treballa l'habilitat de maneig dels sentiments i les emocions amb el material del Som-hi corresponent a l'eix de addiccions.

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    La Lida i en Pedro surten junts, i es passen el dia barallant-se i reconciliant-se. Les amigues de la Lida, igual que la seva mare, dubten que sigui una relació d’amor; més aviat sembla de por. Però ella no té la mateixa percepció. Després de patir unes quantes agressions, la Lida decideix posar fi al «sofriment». Les amigues li fan una visita per ajudar-la a superar el mal tràngol. Es presenten amb uns bombons i li expliquen que, segons unes investigacions recents, la xocolata produeix el mateix plaer que l’enamorament.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (C) La Lida i en Pedro s’assemblen a altres parelles que conegueu? Per què creieu que es maltracten, les parelles?
    • (S) Tot i que la Lida s’adona que la relació no és del tot satisfactòria, per què penseu que li costa tant trencar-la?
    • (C) Penseu que en Pedro n’està content, de la seva manera d’actuar i dels sentiments que experimenta?
    • (S) Per què creieu que no és capaç de controlar la seva gelosia?
    • (C) Quins sentiments contraposats penseu que experimenta, la Lida, sobre la seva relació amb en Pedro?
    • (G) Penseu que la Lida podrà tornar a confiar mai en algú, en un futur? 
    • (G) Quines precaucions hauria de prendre?  Com us sembla que la poden ajudar les amigues, en aquesta situació?
    • (G) Des del vostre punt de vista, com hauria d’actuar en Pedro, a partir d’ara, perquè algú pugui confiar en ell?
  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Cada vegada que la Rosa veu un arbre recorda aquell noi que no pot oblidar, però del qual no sap ni el nom. Només recorda que comença per A: Alberto? Alfredo? Les seves amigues i amics l’ajuden a buscar-lo i a trobar una solució per al futur, perquè una cosa és estar ebri d’amor i una altra, ben diferent, tenir un amor ebri.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Què n’espera la Rosa, d’aquesta relació? Penseu que és el mateix que buscava ell? Per què? Com us sentiríeu en una situació així?
    • (S) La vida està plena d’oportunitats interessants per tenir relacions amb altres persones; què en penseu?
    • (G) Les amigues de la Rosa, que la coneixen bé, què n’opinen, de com està actuant? I vosaltres, què en penseu?
    • (C) Què creieu que us dirien les vostres amistats si us trobéssiu en una situació similar? Què necessitaríeu per sentir-vos compresos?
  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica treballa les primeres relacions sexuals i els mites sobre sexualitat. Repartim dos o tres relats en què s’exposen dubtes reals de persones de la seva edat. S’han d’imaginar que és un dubte que els explica un amic o amiga: què li
    respondrien?, quin consell li donarien? Els donem 10 minuts perquè responguin i després compartim les respostes amb tota la
    classe, fet que generarà més debat sobre el tema. Aquí sí que podem anar introduint consells i informació important, sobretot si detectem que hi ha mites i expectatives falses o sobrevalorades.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR