Recursos

  • Vídeo
    Edat: Primària

    El vídeo mostra, en format de conte, la història d'en Lorenzo, que es veu obligat a portar sempre amb ell un pot de color vermell. Aquesta metàfora ens permet reflexionar i prendre consciència dels sentiments i les emocions de les persones que pateixen alguna discriminació o discapacitat. També ens pot servir per treballar les habilitats d'empatia, pensament crític i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat:

    Com penseu que se sent en Lorenzo amb aquesta situació? Com us sentiríeu vosaltres?

    Què penseu que representa el pot vermell? 

    Què passaria si tothom portes un pot vermell a sobre? En Lorenzo sentiria el mateix? Per què?

    Què és el qué més ajuda en Lorenzo? Per què penseu que passa això? I vosaltres com l'ajudaríeu?

    Nota: Aquest recurs es pot utilitzar a partir dels 6 anys, en funció de les edats dels infants participants haurem d'adequar les preguntes de debat. 

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    Aquest curt ens mostra com les nostres decisions poden tenir conseqüències imprevistes. Ens pot servir per treballar l'habilitat de presa de decions i solució de problemes. 

  • Enllaç
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    Universo de Emociones és un projecte impulsat per Eduard Punset i Rafael Bisquerra. Hi podem trobar un mapa gràfic sobre les emocions humanes. Hi trobem representades 307 emocions, estructurades en 4 nivells segons el seu grau d'importància. 

    Pot ser una eina útil per treballar el maneig de les emocions i els sentiments amb l'alumnat. 

  • Vídeo
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    El vídeo mostra la història d'una dona gran i un noi jove que tenen un petit conflicte per un paquet de galetes. Ens permet reflexionar sobre els prejudicis i les falses aparences i treballar habilitats i valors com l'empatia i la generositat. 

    Preguntes pel debat abans de veure el vídeo:

    Sabeu que és un prejudici? I un esterotip? Per què penseu que les persones tenim prejudicis? (Es poden fer aclariments al grup) 

    Sabeu què és l'empatia? Quan tens empatia amb algú vol dir que hi estàs d'acord? Per què? 

    Qui penseu que son més generoses, les persones grans o les més joves? Per què?

    Hi ha algunes persones que pensen que les persones joves són maleducades, penseu que és veritat? Per què penseu que ho diuen? 

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Per què penses que ha succeit el malentès?

    Com reaccionen els dos personatges davant la situació? Hi ha diferències? A què creus que són degudes aquestes diferències?

    Com creus que se sent la dona gran quan se n'adona del que ha passat?  Penses que s'hagués disculpat amb el jove en cas de tenir ocasió? Per què sí o per què no? 

    Us ha passat alguna vegada una situació semblant? En cas afirmatiu, us heu disculpat? 

    Heu discutit alguna vegada pensant que teníeu la raó i llavors us n'heu adonat que estaveu equivocats/equivocades? Què heu fet? 

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica se centra en el debat al voltant de la Història del Som-hi Compta amb mi. També proposa la dinàmica Identitats, que consisteix en demanar als i les participants que conversin i descobreixin què tenen en comú, què els uneix: coses que els agraden, país d’origen, lloc on viuen, aficions, trets del caràcter, religió, ideals, valors, coses que els provoquen felicitat, coses que els fan ràbia...

  • Fitxer
    Edat: Primària i secundària

    En aquest arxiu trobareu la presentació corresponent a la sessió: "Habilitats per a la presa de decisions, la solució de problemes i el pensament crític" impartida per "La mecànica del canvi" en el marc de la formació a docents del "Sigues tu" del curs 2016-2017.

    Aquesta sessió tenia per objectiu treballar els següents aspectes:

    1. Pensament crític:
       Analitzem les influències externes
       Treballem les nostres creences i valors
       Tècniques d’anàlisi de la informació
       Estats emocionals que condicionen l’aprenentatge

    2. Presa de decisions
       Presa de decisions d’acord amb els teus valors
       La bona decisió i la decisió efectiva
       Decisions instintives i decisions racionals

    3. Solució de problemes
       Problema o repte?
       Tècniques per identificar i resoldre problemes de manera creativa
       Resoldre conflictes a l’aula
       Comunicació no violenta per la resolució de conflictes

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica proposa un joc que consisteix en recordar de memòria 40 paraules; primer de forma individual i posteriorment en grups cada vegada més nombrosos fins arribar a formar-ne un de sol. Permet reflexionar sobre la importància del treball en equip per assolir els objectius i els valors o les qualitats que són importants a l’hora de col·laborar.

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica consisteix en dividir l'aula en 4 o 5 grups i demanar-los que escullin a 6 persones, de les 12 proposades, per salvar-los la vida a partir de la descripció que es fa de cadascuna d'elles. Caldrà argumentar la decisió. Pot servir per treballar les diferències entre la presa de decisions individual i grupal, els diferents estils de lideratge i la dificultat de consensuar decisions en les quals intervenen valors i judicis morals.

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica consisteix en què separats en petits grups, l'alumnat inventi un anunci que promogui el consum d'un producte molt perjudicial per a la salut. Ens pot ajudar a reflexionar sobre la influència dels missatges publicitaris que rebem diàriament i treballar les habilitats de pensament crític i negociació i rebuig. 

  • Fitxer
    Edat: Primària (cicle superior) i secundària

    Aquesta dinàmica permet reflexionar i prendre consciència sobre la nostra escala de valors a través de les estrofes d'una cançó.  Quan parlem de les coses que més ens importen, sense saber-ho, parlem dels nostres valors. Per a tenir una autoestima correcta és interessant que els valors estiguin en coherència amb les accions.

    VIDEOS RELACIONATS

    L'ou o la gallina

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR