Recursos

Vídeo

Història del Som-hi «Compta amb mi» (Eix convivència)

Edat: Secundària
Durada: 2:52
Autoria: Edex i Dipsalut

Descripció

En Jorge Humberto és un noi colombià que guanya el concurs de contes organitzat a l'institut amb motiu del Dia del Llibre. Està molt content, perquè una part del premi consisteix a llegir-lo a l'aula magma. Quan falten poques hores perquè se celebri l'acte, s'assabenta que el seu conte el llegirà algú altre que parla «normal». A última hora, el grup de Som-hi fa un canvi de plans que sorprèn no només el professor sinó també en Jorge Humberto, que és aclamat per tot el públic.

Aquí us podeu descarregar la transcripció i les preguntes de debat 

Per conversar en clau SOC

A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

  • (S) Mes enllà del fet que en sigui l’autor, per què penseu que és important, per a en Jorge Humberto, llegir el que ha escrit? I vosaltres, quines coses interessants creieu quE podeu fer en el futur?
  • (C) Per què diríeu que el professor no vol que llegeixi el seu conte?
  • (C) La reacció de la Lida ha sorprès en Jorge Humberto. I a vosaltres, en quina situació us ha sorprès algú que coneixíeu bé?
  • (G) Creieu que el professor ha tractat injustament en Jorge Humberto? En quina situació us ha passat res de semblant, a vosaltres?

Recursos relacionats

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica se centra en el debat al voltant de la Història del Som-hi Compta amb mi. També proposa la dinàmica Identitats, que consisteix en demanar als i les participants que conversin i descobreixin què tenen en comú, què els uneix: coses que els agraden, país d’origen, lloc on viuen, aficions, trets del caràcter, religió, ideals, valors, coses que els provoquen felicitat, coses que els fan ràbia...

  • Fitxer
    Edat: Secundària

    Aquesta dinàmica ens permet reflexionar sobre si ens comuniquem de manera agressiva, passiva o assertiva. Convidem l'alumnat a reflexionar sobre una situació en què algú va ser injust/a amb ells o elles i una a la inversa. Aconsellem que ho escriguin en un paper per poder treballar aquestes situacions de manera anònima. Tot seguit, formem grups de 3 a 5 persones i plantegem dues situacions. N’han de triar una (la que els cridi més l’atenció), per representar-la o explicar-la davant del grup, la resta analitza quin tipus de negociació aporten i si creuen que hi ha altres fórmules igual o més assertives.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR