Recursos

Fitxer

Dinàmica - Obeir ordres

Edat: Primària i secundària
Autoria: Adaptada per Dipsalut de l’Associació Pa i Mel

Descripció

Aquesta dinàmica ajuda  a conscienciar a l'alumnat com actuem amb els altres;  «No facis als altres el que no t’agradaria que et fessin a tu.»

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    Aquest vídeo mostra en poques imatges el que és l'empatia. Ens pot servir per reflexionar sobre el tema o com a tancament de les dinàmiques per treballar aquesta habilitat i d'altres com el treball en equip. 

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    El vídeo ens mostra una persona amb molt poca empatia que a mesura que avança la història va descobrint el que s'havia perdut amb la seva actitud d'indiferència respecte els altres. Ens permet treballar l'habilitat de l'empatia i reflexionar sobre les emocions positives associades al voluntariat i a la solidaritat. 

    Preguntes guia de debat

    • Què t'ha trasmès la història?
    • Creus que hi ha gent que es comporta com el protagonista al principi de la història? Per què creus que passa?
    • Quan creus que se sent més feliç el protagonista, a la primera o a la segona part del vídeo? Per què creus què passa això?
    • Participies en alguna activitat de voluntariat? Explica la teva experiència
  • Vídeo
    Edat: Primària

    El vídeo ens mostra la història d'un noi que es dedica a fer la vida impossible als altres fins que coneix en Lou, un personatge molt especial, que l'ajudarà a veure les coses d'una altra manera.

    Ens permet treballar les habilitats d'empatia i comunicació interpersonal i pot ajudar-nos a reflexionar sobre els motius de l'assetjament entre iguals des d'un punt de vista constructiu i no culpabilitzador. 

    Preguntes pel debat abans de veure el vídeo:

    Com creieu que són les persones que fan assetjament? Quins motius creieu que tenen per fer-ho?

    I les persones que són assatjades, com penseu que són? 

    De quines maneres diferents es pot fer assetjament? (verbal, conducta, exclusió)

    Quines conseqüències penseu que té a la víctima l'assetjament? 

    Quin paper creus que poden jugar les persones que són testimoni d'un assetjament?

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Quins motius tenia en J.J. per assetjar els altres? Tenia amics?

    Què fa en Lou per ajudar-lo a canviar el seu comportament? 

    Com penseu que se sent quan torna les coses als altres al principi? I més endavant és diferent? Per què?

    Com actuen els nenes i nenes quan els hi torna les coses? Com actuarieu vosaltres? 

    Penseu que podria passar una cosa similar a la vostra escola? Com es podria solucionar?

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    En aquest curtmetratge es mosrtra una situació en la que un jove experimenta amb el consum d'alcohol i cànnabis. També s'expliquen els canvis més importants a l'adolescència.

    Ens pot servir per introduir el tema de les addiccions i treballar habilitats com l'autoestima, el pensament crític, la presa de decisions i el maneig de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat després de veure el vídeo:

    Com es deu sentir el noi nou?

    Perquè decideix quedar-se amb ells al banc?

    Hi ha pressió de grup perquè provi la cervesa?

    Com podem dir que no en aquests casos?

    És una forma de conèixer gent i integrar-te?

    Què li passa?

    Us heu trobat en situacions així?

    Us sentiu identificats/des en alguna de les característiques de l’adolescència que apareixen al final del vídeo?

  • Vídeo
    Edat: Primària i Secundària

    El vídeo mostra un experiment sobre els efectes que tenen les paraules positives o negatives en dues plantes. Tot i que hi ha força dubtes sobre la fiabilitat d'aquest experiment, ens pot ajudar a reflexionar sobre com tractem els altres i quins afectes pot tenir això.

    Ens permet tractar aspectes relacionats amb la convivència i prevenció de l'assetjament entre iguals i treballar les habilitats d'empatia, comunicació interpersonal i gestió de les emocions i sentiments. 

    Preguntes pel debat:

    Com penses que es viu a la teva classe? Es reben més coses positives que negatives?

    Sabeu que és el bullying? Podríeu posar algun exemple?

    Sempre es produeix de forma presencial? Quines altres maneres de fer assetjament coneixeu?

    Considereu que a la vostra classe ha passat alguna cosa similar?

    Com us sentiríeu si fossiu víctima d'assetjament? Què faríeu?

    Quines consenqúències creieu que pot tenir l'assetjament per la persona que el pateix? I pels que ho fan?

    I si us assabentessiu que algú és víctima d'assetjament? Ho explicaríeu a algú? A qui? Per què?

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR