Recursos

Fitxer

Dinàmica història del Som-hi «Només sé que no sé res» (Eix participació)

Edat: Secundària
Autoria: Edex i Fundesplai

Descripció

Aquesta dinàmica proposa a l'alumnat posar en dubte una sèrie de mites sobre l'alcohol, amb l'ajuda de l'aplicació gratuïta Kahoot o bé manualment. També es proposen una sèrie de preguntes de debat a partir del visionat de la història del Som-hi "Només sé, que no sé res". 

Recursos relacionats

  • Vídeo
    Edat: Secundària

    A classe de filosofia, mentre repassen Sòcrates, aprofiten per riure's de l'Isa, per indecisa. Però aquesta vegada ella els demostra que el que sembla el seu defecte més gran s'està convertint en la seva vistut principal; això sí, gràcies a aquest filòsof grec, que l'Isa, últimament, porta a tot arreu...Amb ell, ha descobert que està segura d'una cosa: que els dubtes, acompanyats de les preguntes, són importants per no «empassar-s'ho tot», per analitzar el perquè de les coses.

    Per conversar en clau SOC

    A continuació us proposem una sèrie de preguntes basades en la història i orientades a descobrir el sentit de coherència (SOC) de l’alumnat participant, cadascuna d’elles correspon a una dimensió del SOC: comprensibilitat (C), gestionabilitat (G) i significativitat (S).

    • (S) Per què considereu que és important interrogar-se sobre les coses que ens passen o que passen al nostre voltant?
    • (S) En què penseu que us pot ajudar ser crítics com l’Isa?
    • (C) Com en Beto, us ha sorprès alguna persona que conegueu i que es qüestioni coses que vosaltres no us plantegeu? Podríeu posar algun exemple?
    • (C) Com diríeu que se sent l’Isa, després de conèixer Sòcrates? I vosaltres, en quina situació heu pensat que els altres no us comprenien?
    • (G) La Lida ajuda l’Isa a valorar positivament la seva indecisió. En quina situació us ha passat alguna cosa semblant? Creieu que en un futur trobareu persones que us ajudaran a valorar les vostres qualitats?