Espectacles de teatre

El programa "Sigues tu" ofereix un seguit de recursos complementaris per tal de reforçar el treball de les habilitats per a la vida i afavorir la conversa a l'aula. A continuació podreu veure l'oferta de recursos complementaris per al curs 2018-2019:

3r de primària: Contes per la igualtat

La companyia de teatre “La Minúscula” s’encarrega de desenvolupar l'activitat "Contes per la igualtat".

Entre els 6 i els 12 anys és l’etapa on els nens i les nenes desenvolupen plenament la seva identitat de gènere, és quan s'identifiquen amb més claredat comportaments i actituds associades a homes i a dones, incorporen aquestes conductes en la seva manera d'actuar i poden reconèixer possibles situacions de desigualtat entre gèneres.

Entenem per coeducar el procés que pretén desenvolupar de forma plena, les capacitats de les persones amb total independència del seu sexe. A 3r de primària proposem treballar a l’aula la coeducació a través dels contes amb una dinàmica participativa que convida a reflexionar sobre l’autonomia i els estereotips de gènere: les coses no són de nens i de nenes, els homes i les dones han de rebre el mateix tractament.

IMPORTANT: Si després de la sessió, desitgeu continuar treballant aquest tema, podeu accedir al recurs "La Carlota s'encoratja" per crear espais de reflexió a l’aula sobre la importància de construir relacions basades en el respecte, l'amistat, la llibertat i la igualtat.

5è de primària: El cas del Dr. Hopper

L'espectacle anomenat "El cas del Doctor Hopper", és protagonitzat per l’actor Pere Hosta i té per objectiu reforçar l’aprenentatge de les 10 habilitats bàsiques per a la vida i dels hàbits saludables.

L’obra està adreçada a alumnes de 5è de primària. Dura uns quaranta minuts i es duu a terme a la mateixa classe, de manera que no té cap requeriment tècnic especial.

La proposta teatral “El cas del doctor Hopper” està pensada per tal de reforçar l’aplicació del programa “Sigues tu” a l’aula a través d’un espectacle interactiu, creant dinàmiques de treball i reflexió a través de l’humor i el teatre.

Així doncs, posem a l’abast de les persones docents una eina que esperem que us pugui ajudar a promoure la conversa a l’aula  en base a una història de ficció i ajudar així a reflexionar l’alumnat sobre les seves capacitats psicosocials.

IMPORTANT: Clicant aquí trobareu la proposta pedagògica amb una explicació detallada dels objectius del recurs i dues activitats per treballar a l'aula després de la representació.

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR