Per primària

El programa «Sigues tu» ofereix 3 recursos de teatre per tal de reforçar el treball de les habilitats per a la vida i afavorir la conversa a l'aula. Tenen una dura d'entre 30 i 50 minuts i es duen a terme a l'aula. Poden accedir a aquests recursos totes les escoles que facin el programa. Pel curs 2022-23 s'ofereixen un màxim de 2  espectacles de teatre a l'aula als centres participants al «Sigues tu». Està previst començar les accions als centres a finals d'octubre de 2022.

Gestió de les emocions: El viatge de les emocions de la Bleda

La companyia de teatre “La Bleda” s’encarrega de desenvolupar l'activitat «El viatge de les emocions». Adreçat a l'alumnat de 1r de primària.

Té l'objectiu de promoure en l’alumnat l’entrenament de l’habilitat de gestió de les emocions i sentiments. Sabem que el reconeixement de les emocions és el primer pas per tal d’adquirir les habilitats necessàries de regulació emocional, per relacionar-se amb l’entorn i amb un mateix de forma satisfactòria. La sessió està dividida en tres parts: Presentació del personatge i situació. Resolució del conflicte. Conclusió i comiat.Sinopsi: La Bleda està molt preocupada perquè no sent res... Poc a poc i amb l'ajuda dels infants, va veient com apareixen novament les seves emocions. Cada color d'una peça de roba o complement ens mostrarà una emoció diferent: Groc: alegria, Vermell: ràbia, Negre: por, Blau: tristesa. Finalment la Bleda podrà tornar a sentir!

PER SEGUIR EL TREBALL A L'AULA: Us oferim la proposta Esquitxa emocions amb la Bleda, que són una sèrie de 10 vídeos i activitats amb l'objectiu d'ajudar els infants a identificar i prendre consciència de les emocions pròpies i dels altres, per tal de poder regular-les de manera adequada i assolir un bon equilibri emocional. També us podeu descarregar el Dibuix per pintar de la BLeda

Perspectiva de gènere i coeducació: Quin embolic melic

La companyia de teatre “La Minúscula” desenvolupa l'activitat teatralitzada «Quin embolic melic». Adreçat a l'alumnat de 3r de primària. En aquestes edats els infants desenvolupen la seva identitat de gènere, és quan s'identifiquen amb més claredat amb comportaments i actituds associades a homes i a dones i poden reconèixer possibles situacions de desigualtat o discriminació. A través d'aquest i altres contes sobre coeducació («Ni guau ni miau» «Les princeses també es tiren pets» «L'Artur i la Clementina») i amb una dinàmica participativa, es convida els infants a reflexionar sobre l’autonomia, el respecte i els estereotips de gènere. 

PER SEGUIR EL TREBALL A L'AULA us proposem alguns RECURSOS cop realitzada la sessió. 

Habilitats per a la vida: El cas del Dr. Hopper

L'espectacle anomenat "Investiguem habilitats amb en Hopper", està dirigit i protagonitzat per l’actor Pere Hosta . Adreçat a l'alumnat de 5è de primària.

Té per objectiu reforçar l’aprenentatge de les 10 habilitats bàsiques per a la vida i dels hàbits saludables. L’obra té una durada aproximada d'uns quaranta minuts i es duu a terme a la mateixa classe, de manera que no té cap requeriment tècnic especial. Aquesta proposta teatral està pensada per tal de reforçar l’aplicació del programa “Sigues tu” a l’aula a través d’un espectacle interactiu, creant dinàmiques de treball i reflexió a través de l’humor i el teatre. Així doncs, posem a l’abast de les persones docents un recurs que esperem que us pugui ajudar a promoure la conversa a l’aula  en base a una història de ficció i ajudar així a reflexionar l’alumnat sobre les seves capacitats psicosocials.

PER SEGUIR EL TREBALL A L'AULA: Us oferim la proposta Investiguem habilitats i ODS amb en Hopper, que són una sèrie de 10 vídeos i activitats amb l'objectiu de  treballar les 10 habiltats per a la vida i els Objectius de Desenvolupament Sostenible.